Hrana za kosu – Top 20 namirnica koje su super zdrave za kosu

Hrana za kosu

Kao i za zdravlje našeg organizma, zdrava hrana je neophodna i za zdravu kosu. Stanje naše kože i naše kose su spoljašni znak unutrašnjeg zdravlja. Ćelijama koje stvaraju kosu je potrebno redovno snabdevanje najvažnijim nutrijentima.

Da bismo imali zdravu, gustu, sjajnu i čvrstu kosu moramo svakodnevno da unosimo hranu bogatu vitaminima, mineralima, proteinima i omega 3 masnim kiselinama.

  1. Puter od badema

 

Puter od badema zdrava hrana za kosu

Puter od badema sadrži razne hranljive materije poput proteina, zdravih masti, i nekih vitamina, koji su važni za zdravlje kose. Za vitamin E, koji se nalazi u orašastim plodovima, naučnici kažu da je odličan za davanje sjaja i gustine našoj kosi.

 

 

  1. Mandarine

 

mandarine za zdravu kosu

Značaj mandarina za rast kose je dvostruk. Vitamin C kojim su mandarine bogate, olakšava našem organizmu da apsorbuje gvožđe, na primer, iz spanaća. Vitamin B12 u mandarinama poboljšava rast, smanjuje opadanje i usporava proces sedenja kose.

 

 

  1. Spanać

Spanać je odlična hrana za zdravu kosu.U nekim slučajevima, naročito kod žena, nedostatak minerala je uzrok gubitka kose. Jako je važno da proverite da vam ne nedostaje nešto u ishrani što može da dovede do gubitka kose. Na primer, proverava se nivo proteina, gvožđa i vitamina D.

 

Spanać je bogat gvožđem i sadrži sebum koji se ponaša kao prirodni balzam za kosu. Spanać, kao i drugi ”zeleniši,” obezbeđuje omega 3 kiseline, magnezijum, kalijum, kalcijum i gvožđe. Sve to čini našu kosu sjajnom i utiče na to da manje opada prilikom pranja. Od svih super zdravih namirnica za kosu, koje ćemo nabrojati, spanać je jedina koju bi trebalo zaista svakodnevno da konzumiramo.

 

  1.  Jogurt

Grčki jogurt je najbolja hrana za zdravu kosu

Da li ste primetili šta se nalazi na vrhu skoro svake grčke statue? Gomila guste talasaste kose. Umetnički pravac stare grčke? Možda, ali veruje se da je jogurt imao neke veze sa tim. Gust, bogat proteinima, grčki jogurt su stari Grci, kao i mnogi drugi narodi, jeli još od 500 godine p. n. e. Jogurt je bogat vitaminom B5, poznatim kao pantotenska kiselina koji utiče na cirkulaciju krvi u koži glave i samim tim i na rast kose.

 

  1. Losos

Losos: zdrava hrana za kosu i telo

Ljudski organizam čini sjajne stvari poput pretvaranja sunčeve svetlosti u vitamin D, koji jača kosti. Ali ono što ne može, jeste da stvara omega 3 masne kiseline. One su anti inflamatorne, važne su u borbi protiv upala koje dovode do opadanja kose.

 

Omega 3 masne kiseline je najbolje dobiti iz prirodnih izvora i to iz ribe kao što je losos ali i iz skuše i sardine. Pored toga što omega 3 kiseline čine da budemo fit i zdravi, one su jako bitne za rast kose koju ujedno čine gustom i sjajnom.

Neki naučnici smatraju da su gubitak kose kod muškaraca, i opadanje kod žena, često povezani sa insulinskom rezistencijom. Losos je namirnica koja omogućava da telo efikasnije obrađuje insulin.

 

  1. Cimet

 

Cimet

Cimet miriše na novogodišnje praznike, a ujedno i poboljšava cirkulaciju, što dovodi kiseonik i nutrijente do naše kose. Dodajte ovaj začin u vaš doručak ili kafu ili ovsenu kašu što nas dovodi do…

 

  1. Ovas

ovas

Ovas je bogat gvožđem, vlaknima, cinkom, omega 3 masnim kiselinama i polizasićenim masnim kiselinama koje stimulišu rast kose i čine je gustom i zdravom.

 

 

 

 

  1. Jaja

jaja za kosu zdrava i spolja i iznutra

Jaja su puna vitamina B7 – biotina koji pospešuje rast kose i jača dlaku. Manjak ovog vitamina može da dovede do opadanja kose. Još neki izvori biotina su: bademi, avokado i losos.

 

 

  1. Sočivo

Zdrava hrana za kosu je i sočivo

Sočivo je puno proteina, gvožđa, cinka, i biotina, a ima i mnogo folne kiseline (Vitamin B9). Telu je potrebna folna kiselina kako bi se obnovilo zdravlje crvenih krvnih zrnaca koja snabdevaju kožu glave sa tako važnim kiseonikom.

 

 

 

  1. Ječam

Ječam

Vitamin E je moćan antioksidant koji može da apsorbuje štetne ultraljubičaste zrake i štiti ćelije kože. Takođe, oporavlja oštećenja na koži nastala dejstvom sunca, koja mogu da utiču na slabljenje i proređivanje kose. Vitamin E dosta poboljšava rast kose i koristi se za lečenje ćelavosti.

 

  1. Orašasti plodovi

Orašasti plodovi zdrava hrana za kosu

Pistaći su povezivani sa lečenjem nasledne ćelavosti kod muškaraca. Indijski orah sadrži biotin, a orah sadrži ulja koja povećavaju količinu elastina u kosi. Elastin čini kosu savitljivom i onemogućava pucanje dlake.

 

  1. Borovnice

borovniceBorovnice su antioksidanti koji pomažu našem telu da zaštiti ćelije od oštećenja koja prave slobodni radikali, što važi i za ćelije odgovorne za rast kose. Borovnice imaju najviše antioksidantnih svojstava od svog voća. Borovnice stimulišu rast kose zahvaljujući prisustvu proantocijanidina, plavih i ljubičastih pigmenta, koji utiču na rast kose tako što ubrzavaju prelaz iz telogena u anagen fazu rasta dlake.

Borovnice, takođe, sprečavaju prerano sedenje kose. Kosa sedi kada počinje da gubi pigment, a a to je povezano sa starenjem organizma. Iako se ne zna tačno zašto se rano sedenje kose javlja kod nekih ljudi, naučnici smatraju da su glavni faktori genetika i nedostatak vitamina B12. Nedostatak ovog vitamina dovodi do perniciozne anemije. Uzimanjem dovoljnih količina vitamina B12, kojeg ima u borovnici, ovo stanje može da se promeni.

  1. Šargarepa

Beta karotin štiti od suve, umrtvljene kose i stimuliše žlezde u koži glave da stvaraju sebum. A ovaj eliksir za kosu se nalazi u narandžastom voću i povrću, a najviše ga ima u šargarepama, bundevi, dinji, mangu i slatkom krompiru.

 

  1. Riba iverak

 

IverakUz gvožđe, drugi važan mineral, koji daje sjaj kosi je magnezijum. Ova riba je bogata magnezijumom, kao i nekoliko drugih vrsta ribe (bakalar, losos, skuša, inćuni, tuna…)

 

 

  1. Šitake pečurke

Bakar može da pomogne kosi da zadrži svoju prirodnu boju. Šitake su bogate ovim mineralom kao i alge i susam.

 

 

  1. Leblebije

LeblebijeLeblebije su jedna od namirnica koja sadrži najveću količinu vitamina B9. Šolja leblebija sadrži fantastičnih 1,114 mikrograma vitamina B9, skoro tri puta više od preporučene dnevne količine od 400 mikrograma. Ovaj vitamin je važan za rast kose i stvaranje kolagena.

Leblebije su dobre za jačanje dlake, ali i za borbu protiv peruti i sedenja kose.

 

  1. Integralni pirinač

Integralni pirinačVeć smo spomenuli važnost proteina, međutim, proteinima su potrebni složeni ugljeni hidrati kako bi se osigurala energija za izgradnju jake kose. Integralni pirinač je savršen za pružanje energije, a bogat je i vitaminom B, koji je potreban za rast jake kose.

 

18. Banane

Banane

Banane sadrže silicijum koji povećava gustinu kose i čini da kosa postane jača i izdržljivija.

 

 

 

  1. Ostrige

ostrigeCink je veoma važan mineral za opšte zdravlje organizma. Kada ga nema dovoljno u organizmu, može da dođe do opadanja kose, ali ne samo kose, i trepavice mogu da otpadnu usled nedostatka cinka. Osim u ostrigama, velike količine cinka se nalaze i u mesu kraba i jastoga.

 

 

  1. Bok čoj – kineski kupus

kineski kupusDermatolozi koji leče gubitak kose gledaju koliki je nivo feritina u krvi jer na osnovu toga mogu da zaključe šta naše telo radi sa gvožđem, koje savetuju da se doda ishrani prilikom prvih pregleda. Ako se jede dosta kineskog kupusa koji je prebogat gvožđem, oni bi trebalo da primete visok rast u koncentraciji feritina.

[td_block_big_grid_5 category_id=“72″ sort=“random_posts“]
Share this post

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

one × four =